Łukasz Migot Gabinet Fizjoterapii

Ból barku
13 lipca 2020

Ból barku

Ból barku jako skutek przeciążonej wątroby. Jak to możliwe?

Ból podczas ubierania się, czesania, sięgania po przedmioty z wysokiej półki, aktywności fizycznej, nasilający się w nocy. W okolicy głowy kości ramiennej, mięśnia naramiennego, grzebienia łopatki, promieniujący do całej kończyny górnej - to najczęściej zgłaszane przez pacjentów objawy dotyczące stawu ramiennego.

Dotykają sportowców, budowlańców, elektryków, fryzjerów, osób pracujących za biurkiem oraz panów z otyłością brzuszną.

Leczenie bolącego barku opiera się zazwyczaj na zażywaniu leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych oraz stosowaniu klasycznej fizykoterapii - elektrolecznictwa, ciepłolecznictwa, zimnolecznictwa. Skuteczność tego typu terapii bywa zazwyczaj niezadowalająca. Głównie dlatego, że skupia się ona na skutku, a nie przyczynie. Jedną z praprzyczyn zespołu bolesnego barku może być.... wątroba. Jak to się dzieje? Leki, alkohol, zła dieta, nadmiar kawy, herbaty, brak odpowiedniego nawodnienia organizmu zmuszają wątrobę do wytężonej pracy. Prowadzi to do zwiększenia zarówno jej objętości, jak i ciężaru. Konsekwencją takiego stanu będzie przeniesienie napięć na struktury leżące powyżej - torebki Glissona, więzadła sierpowatego, przepony, opłucnej ściennej, osklepka płuca. Pojawienie się takiego wzorca napięciowego wymusi ustawienie stawu ramiennego w protrakcji - wysunięcia do przodu względem klatki piersiowej. Spowoduje to wstępne napięcie rotatorów zewnętrznych (mięśnia nadgrzebieniowego, podgrzebieniowego, obłego mniejszego). Jeśli na wstępne napięcie wyżej wymienionych mięśni nałoży się napięcie związane z codziennym ich używaniem, prędzej czy później dojdzie do reakcji bólowej.

Jest to tylko jedna z możliwych dróg przeniesienia się napięcia z wątroby na staw ramienny. Każdy pacjent ma swój odrębny wzorzec napięciowy, który musi zostać odkryty przez terapeutę podczas zabiegu.

created by Słoneccy.pl